Tilaus- ja toimitusehdot

Kukkatilaukset ja niiden toimitusajat

Toimitamme kukkatilauksia Kauniaisten, Espoon, Helsingin ja Vantaan postinumeroalueille.

Arkisin (ma-pe) ennen klo 13:00 tehdyt tilaukset voidaan toimittaa kotiosoitteeseen samana päivänä. Lauantaisin saman päivän toimituksen voi tilata klo 11:00 saakka.

Toimitukset kotiosoitteisiin hoidetaan pääsääntöisesti arkisin (ma-pe) klo 10:00 ja 19:00 välillä ja lauantaisin klo 10:00 ja 15:00 välillä. Jos toivot toimitusta tiettyyn kellonaikaan, voit kirjoittaa toiveesi tilauslomakkeen vapaatekstikenttään: yritämme toteuttaa toiveesi, mutta emme valitettavasti voi taata toimitusta juuri toivomanasi aikana.

Yritysosoitteisiin toimitettavat tilaukset toimitetaan arkisin virka-aikana (8:00-16:00). Yritykseen menevä tilaus on tehtävä toimitusta edeltävänä päivänä.

Surusidontatilaukset toimitetaan siunausajankohdan mukaan. Surusidontatilaukset on tehtävä viimeistään kaksi arkipäivää ennen siunausta, jotta toimitus ehtii ajoissa perille.

Emme toimita kukkatilauksia sunnuntaisin tai pyhäpäivinä.

Toimitusmaksu

Kukkatilauksen toimitusmaksu on 13 euroa Kauniaisten, Espoon ja Helsingin alueilla. Toimitusmaksu Vantaalle on 20 euroa.

Kukat toimitetaan joko kukkakaupan oman henkilökunnan tai lähettipalvelun toimesta.

Toimitusta koskevat tiedot

Tilaaja on vastuussa antamiensa toimitustietojen (esimerkiksi nimi, osoite, postinumero, paikkakunta, puhelinnumero, mahdolliset ovikoodit) oikeellisuudesta.

Kun olet tehnyt tilauksen verkkokaupassa ja maksu on mennyt onnistuneesti läpi, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, josta voit tarkistaa tilauksen tiedot.

Voit valita tilauslomakkeella kohdan ”Toimituksen voi jättää vastaanottajan ovelle, mikäli vastaanottaja ei ole paikalla.” Näin valitessasi vapautat meidät toimitettaviin kukkiin liittyvästä vastuusta. Esimerkiksi säätilasta johtuen emme kuitenkaan voi taata, että kukkalähetys voidaan jättää vastaanottajan ovelle. Tällöin tilaus palautuu kukkakauppaamme alla olevan mukaisesti.

Mikäli kukkatilauksen vastaanottajaa ei tavoiteta, eikä tilauslomakkeella ole sovittu kukkien jättämisestä vastaanottajan ovelle, kukat palautuvat takaisin kukkakauppaan ja toimitusmaksu on tuolloin käytetty. Vastaanottaja voi halutessaan noutaa kukat toimittavasta kukkakaupasta tai vaihtoehtoisesti tilaaja voi maksaa uuden toimitusmaksun, jolloin kukkakauppa yrittää toimittaa kukat vastaanottajalle uudelleen.

Jos olet tilatessa valinnut vaihtoehdon ”Vastaanottajaan saa ottaa yhteyttä ennen toimitusta. // EI”, kukkien toimitus saattaa viivästyä tai olla jopa mahdotonta. Olemme sinuun yhteydessä, mikäli toimituksessa ilmenee ongelmia.

Jos olet tilatessa valinnut vaihtoehdon ”Toimituksesta tulee sopia vastaanottajan kanssa.” lähetys valmistellaan ja toimitetaan vasta, kun vastaanottaja on tavoitettu puhelimitse ja toimituksesta on sovittu vastaanottajan kanssa. Tilauksella toivottu toimituspäivä saattaa siis siirtyä, jos vastaanottajaa ei tavoiteta toimituksesta sopimiseksi.

Lahjakortit

Lahjakortteja voidaan lähettää osoitteisiin, jotka sijaitsevat kukkatoimitusten toimitusalueella (Kauniainen, Espoo, Helsinki, Vantaa). Lahjakortit toimitetaan postitse ainoastaan, mikäli tilauksella ei ole muita tuotteita. Mikäli ostat samalla ostokerralla muita tuotteita, lahjakortin toimitusvaihtoehdot ovat nouto myymälästä tai toimitus yhteen tilauslomakkeella annettuun toimitusosoitteeseen, kuten muilla verkkokaupasta tilattavissa olevilla tuotteilla.

Lahjakorttien toimituskulut ovat 5 euroa toimitusosoitetta kohden. Lahjakortit postitetaan vastaanottajalle aikaisintaan tilausta seuraavana arkipäivänä.

Lahjakortit ovat voimassa yhden vuoden lahjakortin päiväyksestä.

Oheistuotteet

Kukkien lisäksi voit hankkia oheistuotteita kuten kortin, vaasin taikka makeisia. Valikoima vaihtelee sesongeittain, ja tilauksen toimittava kauppa valitsee kulloinkin tarjolla olevasta valikoimasta parhaiten käyttötarkoitusta vastaavan tuotteen.

Laatulupauksemme

Tuotteidemme ja palveluidemme laatu on meille erittäin tärkeää. Mikäli toimitettujen kukkien laatu ei jostain syystä vastaisi tilaajan taikka vastaanottajan odotuksia, käsittelemme mielellämme asian ja toimitamme vastaanottajalle uudet kukat.

Pyydämme osoittamaan kukkatoimituksen laatua koskevat reklamaatiot kukkakauppaamme viimeistään toimitusta seuraavana arkipäivänä, jotta meillä on mahdollisuus selvittää tilanne ja korjata mahdolliset virheet pikaisesti.

Muu kukkalähetyksen toimitukseen tai toimitettuihin tuotteisiin ja/tai palveluihin liittyvä huomautus on osoitettava Ihana Kukkanen Oy:lle kuukauden sisällä valitusta toimituspäivästä.

Tietojen kerääminen ja käyttö

Annat tilauksen yhteydessä meille henkilötietoja (nimet, osoitteet, puhelinnumerot, sähköpostiosoite, ja niin edelleen). Voit lukea näiden tietojen käsittelystä tarkemmin tietosuojaselosteestamme.